BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, April 3, 2009

SHOW MUST GO ON


Dulu aku tak tahu apakah hidup aku akan berakhir setelah aku melalui satu perstiwa yang hampir membuat aku ingin meninggalkan dunia ini tapi mungkin ALLAH masih sayangkan aku. Aku terbeli satu buku motivasi yang di tulis oleh Dr. HM Tuah Iskandar Al - Haj. Aku telah terbaca artikel tentang perkaitan hidup kita pada ALLAH dan ini membuat aku ingin berkongsi artikel ini pada pren2 aku, aku ambik sikit saja yang lain biarlah pren2 aku fikir sedikit manalah tahu pren2 aku punya masalah yang serupa jadi aku rasa tak salah kan.
Baiklah, perkaitan yang paling baik untuk mendapat lebihan tenaga, lebihan stamina, lebihan segala lebihan adalah TUHAN. Kaitkanlah setiap apa yang nak anda lakukan pada TUHAN, bukan saja anda mendapat lebihan - lebihan ini, malah kalau betul cara dan kaedahnya, ia menjadi satu bentuk ibadah yang memberikan pulangan berganda pada nilaian akhirat.
Orang yang ada TUHAN lain cara dia berfikir, bertindak dan mengambil keputusan. Aku fikir anda semua maklum akan hal ini, cuma terlepas pandang hingga tak terbuat dalam kehidupan sehari - hari. Bukan tak tahu segala sesuatu perlu dikaitkan kepada ALLAH, dalam istilah lain niat kerana ALLAh, bukan tak tahu cuma kadang - kadang tak perasan pula. Time puasa barulah jadi amalan 'nawaitu sou maghadin, an ada i', sebab kalau tak niat tak dikira puasa. Baru perasan perlunya setiap perkara diperkaitkan kepada TUHAN untuk mendapat lebihan - lebihan berkenaan.
Dan begitu juga bila kita perkaitkan banyak hal dalam hidup kita ni pada Nabi, pun lain jadinya. Kita dapat perbatuan lebih yang bukan kepalang. Perkaitan kepada ALLAH tu dah power, tambah lagi kepada Nabi, tambah power. Pasal itulah hampir semua rumah orang Muslim ada tulisan nama ALLAH dan Muhammad, pasal apa? Pasal nak bagi power. Ni sabagai ingatan buat kita yang sering terlupa.
Ha! Jangan buat pasal. Ada orang dek terlalu mau dapatkan ke'power'an ini, bila terlalu sangat, dia sendiri mengaku menjadi Nabi, lebih dahsyat dia sendiri mengaku menjadi TUHAN. PULAK.
Macam Abdul Kahar dari Selangor yang mengaku menjadi Nabi orang Melayu. Itu perkaitan yang melampaulah tu, berakhir dengan petaka. Kalau mau dapatkan perbautan lebih pun bukan dengan cara macam tu. Dan macam tu jugak si Firaun akhirnya mengaku menjadi TUHAN, ada ka pulak.
Ok, aku harap ini taklah begitu bermasalah pada kita untuk memahaminya kerana sejak kecik kita dah dibiasakan dengan hal ini. Tak apa, fahami betul - betul perkaitan dengan Tuhan. Itu dinamakan berkat dan biasanya orang yang ada Extra ini pada TUHAN secara betul, perkaitannya dengan ibu ayah, ilmu dan manusia pun tak ada masalah. Itu berkat namanya. Semoga kita salah seorang.

0 comments: